Nu har jag inte tränat sen i lördags då jag simmade i badhuset.

Jag har inte fått nån dunderförkylning direkt. Det började med lite nästappa och nu har jag lite kill i halsen och så är jag lite snorig. (Fast det är ju synd om män som är förkylda).

Så i onsdags tog jag en whisky, det ska ju vara bra. Nu har ju äntligen Champions League börjat och jag sitter bänkad när det är avspark. En Champions League-whisky har blivit en tradition. Men  ärligt talat så hjälpte den nog inte mot förkylningen direkt. Men en god Lagavulin var det i alla fall.

Den svåra frågan är: Ska jag träna eller inte när jag inte är jätteförkyld? Jag känner ju att det inte skulle vara nåt problem att träna men det kanske inte är värt risken. Men sen känner jag att jag tappar det jag byggt upp om uppehållet blir för långt.

Jag avvaktar nån dag till helt enkelt så får jag se hur jag känner mig. Just nu ösregnar det ute så det lockar väl inte till träning direkt.

Men till helgen skulle det bli kanonväder. Och då har väl min förkylning släppt hoppas jag.

1 kommentarer

Jonas Holst

22 Sep 2007 19:36

Ja du Anders.... det där med träna lr inte vid förkylning tycker inte jag heller är ett enkelt beslut.Man vill ju så gärna. På senare år har jag faktiskt valt att vila ut ordentligt eftersom erfarenheten från tidigare förkylningar blivit att det kommit tillbaka lr varit segt om man drar igång för tätt inpå så att säga. Personligen tror jag inte att man tappar så mycket faktiskt utan det är väl mest psyket som får sig en törn.

Kommentera

Publiceras ej