Min granne Anders var schysst och lånade ut sina rullskidor till mig. Jag ville testa lite diagonalåkning.

Men det visade sig vara ganska svårt. Skidorna for åt alla håll och jag hade fullt upp med att hålla balansen. Försökte med diagonalåkning i uppförsbackarna i början men det kändes inte som tekniken satt om man säger så.

Jag fick koncentrera mig på stakåkning i stället.

Mina inlines rullar mycket bättre än ett par rullskidor så det kändes riktigt tungt att staka med rullskidorna. Samma runda som tog 1.30 med inlines tog istället 1.50 med rullskidor. Sen ska man räkna in att jag körde en del skate förra gången.image11

Men det var bra att få lite distans. Bra träning för armarna och bålen.  

Till höger tar jag drickapaus med lite SRB-kor som utsikt.

1 kommentarer

Annicka Berggman

22 Oct 2007 09:25

Där ser man. Samma kaxiga uppsyn som en viss grabb i polisbil.

Kommentera

Publiceras ej