Viktigt för många elitsatsande är ju att ha sponsorer så man kan bedriva sin idrott och nå sina mål.

Jag har också gjort klar med en sponsor.
image10
Landslagsåkaren Britta Norgren har nämligen gett sina gamla stavar till mig då hon byter märke till denna säsong.

Allt för att hjälpa mig nå mitt mål på Vasaloppet. Det var snällt tycker jag.

Och det är inte vilka stavar som helst. Mina gamla stavar väger ca 230 gr och dessa väger endast ca 140 gr. En enorm skillnad.

Om man tex gör ca 20 000 stavtag på ett Vasalopp skulle det göra ca 3,5 ton mindre att lyfta.

Dessutom fick jag en "underställströja". Nu kan jag väl bara inte misslyckas?

2 kommentarer

Peter Bertilsson

20 Oct 2007 15:49

Är inte Britta betydligt kortare än vad du är? Således borde ju hennes stavar vara för korta för dig även om de är väldigt lätta. Tack för senast för den delen. Väldigt trevligt!

/Peter

Anonym

25 Oct 2007 15:16

...och har du fått ett av hennes gamla underställ? Hur sitter det på dig?

Kommentera

Publiceras ej