Nu i höst har de gjort en ny cykelväg mellan Skara och Axvall. Nåja, halva vägen till Axvall i alla fall.

Det bästa med cykelvägen är asfalten de har lagt. Den är perfekt för rullskidor och inlines. Den är fin men ändå får du bra fäste med stavarna.

Sen är det ju bra att det är just en cykelväg. Man slipper ju bilarna. Ja, det är inte så mycket folk överhuvudtaget på sträckan. Men jag träffade två stycken vasaloppsåkare i alla fall och det var ju trevligt.

I eftermiddag tog jag på mina inlines och körde några vändor på cykelvägen. Trots att jag hade inlines körde jag mest stakning. Känns som om det är det som ger bäst träning inför Vasaloppet.

Var förresten inne i går och fick nya sulor till mina löparskor. Sen satte de även in "pelotter" i löparskon och även i skidskon. Får se om det hjälper nåt. Kommer ändå att hålla upp ett tag med löpningen för att inte riskera nåt.

Kommentera

Publiceras ej