Har spelat fotboll i Ardala GoIF, division 5, förut och häromdan ringde tränaren Peter Bergsten och frågade om jag ville vara med på en Triathlontävling. Man skulle simma 10 längder i bassängen i Ardala och sen cykla 15 km och sen springa 6 km. Man skulle vara tre i varje lag.

Självklart tänkte jag. Det blir ju bra träning.

Simningen gick bra även om det var riktigt jobbigt. Eftersom det var så många samtidigt i bassängen blev det ordentlig "sjö" och jag hade stora problem att orka hela vägen.

Vi gick ut till cyklingen som tvåa. Vi hade häng på täten och vi kände att "Det här tar vi". Efter en knapp kilometer, på en gammal järnvägsbank, började plötsligt min cykel att svänga av vänster. Jag försökte styra, men till min stora förvåning gick det inte.  Styret hade lossnat. Jag hann ropa till de andra i laget: "Det här går åt helvete!!!" innan jag for rakt ner i diket som var ca 1,5 meter djupt... Mirakulöst nog slog jag mig inte så farligt. Jag blödde lite på armbågen och hade lite känningar i sidan men annars var det inte så farligt.

Besvikelsen var  dock stor. Jag hade sett fram emot den här tävlingen. Jag försökte laga styret men det vara bara att ge upp.

Det var bara att gå tillbaka till startplatsen igen. Jag genomförde i alla fall löpningen med mitt lag senare och fick en ganska bra träning ändå.

Senare på kvällen var det prisutdelning och jag blev utsedd till "bäste cyklist".

Ja ja, ölen smakade bra efteråt i alla fall...

3 kommentarer

Cilla

31 Jul 2007 09:32

Det var inte illa....

Ulrika

31 Jul 2007 11:12

Lillbrorsan se upp för tjocka tanter som blockerar framfarten i bassängen. Akta dej för stavgångare i spåret....
Cykla inte för långt söderut så du halkar på alla våra vänner mördarsniglarna...
Lycka till och hoppas att du med denna blogg kan få igång andra soffliggare att börja motionera mera.
Kram
Syrran

Anna

31 Jul 2007 12:09

Hej!
Kul att läsa din blogg och om jag känner dig rätt så kommer du att lyckas med din satsning. Hoppas bara att någon pubkväll ligger med i planeringen också!
Hälsningar
Anna

Kommentera

Publiceras ej