Idag gjorde jag nåt jag har tänkt länge att jag ska prova.

Jag åkte till skidbacken på Kinnekulle och gick stavgång.

Och det var riktigt jobbigt. Benen fick sig en rejäl genomkörare och armarna fick jobba en del också även om jag hade något för korta stavar (jag hade lånat svärfars slalomstavar).

Det var också bra konditionsträning. Det blev som ett intervallpass. Det tog ca 4 minuter att ta sig upp för backen och då hade jag 90-95% av maxpuls när jag kom fram. Lika lång tid tog det att ta sig ner.

6 gånger gick jag upp för backen, sen var benen rejält trötta.

Nu väntar jag bara på träningsvärken...

2 kommentarer

E-Kå

09 Dec 2007 21:37

Det är nog inte så dumt med stavgång ändå. Jag känner det nu när jag har fått åkt lite skidor att armarna släpar efter. Återhämtar mig fort i övriga kroppen men armarna, Jag blir såå trött idom.
Keep on...

Jonas Holst

16 Dec 2007 18:41

Kollar din blogg ibland faktiskt. Du sköter träningen har jag fårstått. Vi pratade ju om skidgång i början av hösten och jag kan meddela att jag endast har kört detta en enda gång denna höst!!!! Är för övrigt nyss hemkommen efter en helg i Torsbytunneln. Den kan jag varmt rekommendera om du inte har varit där ännu.

Fortsätt attt hänga i med träningen

Kommentera

Publiceras ej