Sen jag var på rehab senast så har mycket av min träning kretsat kring att stärka upp höger ben/höft. Jag har följt träningsprogrammet men även lagt till mage, rygg och armar. Detta är bra träning för skidåkning. Särskilt mage lägger jag stor vikt vid. I dag körde jag 40 minuter i källaren. Tråkigt? Nej, faktiskt inte. I början fick jag en del träningsvärk, men nu känner jag mig starkare för varje gång. Inte bara fysiskt utan även mentalt.

Förutom styrketräning hinner jag med konditionsträning ca 3 ggr/vecka. I måndags sprang jag intervaller. Gjorde 9 st 2 min intervaller. Då jag inte vill slita på min höft för mycket känns denna träning perfekt.

Intervallträning är dessutom roligt, till skillnad från att mala på i samma tempo en lång period. Ja just det ja. Det är ju det jag ska göra första söndagen i mars. Puh...

Kommentera

Publiceras ej